Garaget, motorfäste

Efter jobbet idag blev det fart ner mot Kallinge där polaren jobbar. Han blev kvar en stund på jobbet idag för vi skulle bygga motorstag till bilen då orginala motorfästena inte riktigt räcker till för det vrid som blir när man trampar på gasen. Knäckte ett motorfäste tidigare :( Mange fick Svetsa ihop det efter sitt jobb, hehe ;D thanks. Så är det när man ska trimma, skaffar man mer effekt skaffar man sig också mer att tänka på. Glad att det inte är jag som kostade på allt denna gången. Det mesta är redan byggt. Men det finns ju alltid massa att kosta på om man vill. Som t.ex. coiloversen som jag får nästa vecka ;D Måste se om det finns andra bussningar att ersätta orginalet med för de är kass...typ powerflexbussningar eller något. Det var förmodligen sliten bussning, i samband med gaspådrag och kanske ojämn mark som gjorde att motorfästet sprack :(
 Blir rätt kraftigt stag här nu som fästes i en gummibussning ditsatt över torpedväggen här.  

 


Bilen lappas in lite
 

Johan kapar lite, borrar lite, svetsar lite, spanar lite


Sprickan , motorfäste/växellådefäste , bussningen är kass där med, måste bytas :(


Färdigt motorstag


Vet dock ej om det ska putsas till och läggas klarlack på, eller om man bara kör på lite svart färg som klarar värme.
Bör ju dock ej bli allt för varmt på den sidan motorn, klarar sig nog fint :)

Ditsatt, dock skitigt motorutrymme, har inte hunnit med att göra så mycket där. Kanske ta ner ventilkåpan och polerna upp den sen med? Har man bara tiden finns det hur mycket som helst att göra ;)


Johan tog en liten matrast faktiskt... men bara liten


Färdiga och dags att åka hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0